S-a dat startul producerii in cadrul subzonei din Straseni
În data de 29 mai curent, în cadrul subzonei nr.4 al Zonei Economice Libere ”Bălți” din or. Strășeni a avut loc evenimentul de inaugurare a unității de producere a companiei cu capital italian Ferpont SRL.
Evenimentul de inaugurare a inclus o demonstrație a unor elemente ale procesului de producere la care au fost prezenți alături de alți invitați de onoare Dl Viceministru al Economiei, Dumitru Godoroja, Dl Enrico Nunziata, ambasadorul Italiei în Republica Moldova, Dna Valentina Casian, primar or. Strășeni,.
Ferpont SRL este o întreprindere nouă pe piața Republicii Moldova, dar cu o vastă experiență de peste 20 de ani de experienţă în domeniul fasonării armăturii folosite în construcție, în Italia.
Specificul activității întreprinderii prezintă o soluție inovativă pentru domeniul construcțiilor din Republica Moldova prin prelucrarea tehnologizată a armăturii, intervenţia omului fiind limitată de utilizarea utilajului cu programare numerică, în baza unui program întrodus de către operator conform desenului tehnic. Cu ajutorul acestui program personalizat este posibil de a controla în timp real procesul de producere, permiţând astfel gestionarea întregului proces de lucru.
Carcasele sunt asamblate direct la fabrică și nu necesită o prelucrare suplimentară, ele sunt gata pentru montare în construcție, ceea ce implică un grad mult mai înalt de securitate și eficiență în construcții.
Produsul finit este etichetat și conţine informații despre materialul utilizat (tipul oțelului, marca oțelului, numărul şi data documentului de transport, diametrul, lungimea, greutatea, numărul de serie a cartelei).
Compania Ferpont SRL este rezident al ZEL Bălți din data de 4 februarie 2014, și are la moment 9 angajați (în marea lor majoritate locuitori ai raionului Strășeni), care au trecut un curs de pregătire în Italia, la Centrul de pregătire, abilitat de Serviciul Tehnic Central al Ministerul Infrastructurilor al Italiei, iar pe măsura extinderii activităţii este planificată angajarea altor 7 persoane.